200 nieuwe smarts binnen 3,5 uur verkocht via internet

2015/06/03 door Bas in auto verkopen, NIEUWS, STRANGE
Bron: www.autoverkopentips.nl

Mercedes Benz heeft het voor elkaar gekregen 200 nieuwe smarts binnen 4 uur te verkopen via een website in China. Dit is gebeurt via Groupon, een groep consumenten die zich via internet verenigen om ineens een grote order te plaatsen bij een fabrikant.

In samenwerking met reclamebureay mediaedge.cia werd besloten de smarts aan te bieden met maar liefst 23% korting. Ze hadden verwacht de auto's binnen 3 weken te verkopen, ze waren echter na drieënhalf uur allemaal al verkocht.

Gebruikte auto verkopen via internet
Dat de autohandel zich steeds meer online afspeelt dat merken ze ook bij de auto verkopen site ikwilvanmijnautoaf.nl, aan het woord een van de eigenaren de heer Stevens: "Tot voor kort was het heel logisch dat je de te verkopen auto met een bordje 'te koop' langs de weg te koop zette of dat je de auto inruilde bij aankoop van een nieuwe auto. Tegenwoordig kiezen veel mensen ervoor om hun eigen auto zelf te verkopen zodat ze kunnen gaan voor de scherpste deal met de hoogste korting. We merken dat veel mensen hun auto op ikwilvanmijnautoaf.nl laten taxeren zodat ze zelf de beslissing kunnen nemen wat de beste deal is, wel of niet inruilen".

De originele tekst van www.penn-olson.com:
Benz Sold 200 Cars Within 4 Hours On China’s Groupon-Like Site

Groupon is hot in the U.S, so is Taobao in China, the country’s very own group buying site.

To leverage the popularity of group buying in China, Benz placed 200 Smart cars on Taobao, offering a generous 23% discount on its original price tag. The idea was inspired and managed by Mediaedge:cia.

As an experiment, the agency expected to sell these cars in 3 weeks. Fortune favors the bold. The campaign turned out to be a pleasant surprise as all 200 cars were sold in just three and a half hours! On top of that, the novelty of the campaign also attracted over 300,000 visitors.

It’s a simple but great campaign. Besides agency fee, Benz spent close to nothing. The amount of eyeballs and publicity attracted were well worth the money paid.

There are many complaints about the difficulties to market a product in China. At least, Benz and Mediaedge:cia have succeeded and set an example on how to sell to the Chinese population. However, I believe this is just the first step. The world (including us) still has a lot to learn about the complexity of the Chinese market.

[Via China Internet Watch]


Meer nieuwsberichten over nieuwe auto verkopen zijn te vinden op AutoVerkopenTips.nl.


Share/Save/Bookmark