Boekbespreking: The Hummer and the Mini
Bron: Marketing Tribune
Voor elke yin is er een yang, voor elke trend een tegentrend. The Hummer and the Mini gaat uit van deze paradox en laat zien hoe marketeers een evenwicht daartussen kunnen vinden.
Zoals H&M doet, dat met Viktor & Rolf laat zien dat tegenstellingen heel succesvol kunnen zijn. Laaggeprijsde designerkleding, verkrijgbaar bij massawinkels maar in zeer beperkte oplage. Daarom ook zijn cool hunters uit volgens de auteur, want er is geen sprake meer van die ene trend, maar van een heel scala waaruit de consument zelf zijn keuze maakt.
The Hummer and the Mini
R. Waters
New York, Portfolio, 2006, 222 p. ISBN 1591841364
En als we toch met de boeken bezig zijn, er is ook een boek dat de historie van Hummer verteld:
Part company history, part business tale, and part action novel, "Hummer tells the story of the Humvee's rise from a utility vehicle bred for military use to a suburban status-symbol. Mere than a simple story of GM's clever branding scheme at a perfect juncture in automotive, consumer, and world histories, this book is a cultural dissection of what images make American's open then pocketbooks so readily, and how buying American consumers was never so easy--or conflicted.
Americans got their first real look at the Hummer during the first Gulf War. Interestingly, because of the advent of 24-hour news at this same point in time, the Gulf War served as priceless free advertising for AM General's war machine. After seeing the Hummer in action, movie star Arnold Schwarzenegger reportedly helped to convince AM General to prep the Hummer for civilian sales and was one of the first to own one.