Mitsubishi Outlander aan kop in autoverkopen

2015/06/05 door Bas in auto verkopen, NIEUW, NIEUWS
Bron: www.inkoopmitsubishi.nl

De autoverkopen zijn in april wederom gedaald. Vergeleken met april vorig jaar zijn er 6,3 procent minder nieuwe auto’s op kenteken gezet. De grote winnaar in april is de Mitsubishi Outlander.

In april zijn er in totaal 28.479 nieuwe auto’s geregistreerd, een daling van 6,3 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar, waarin 30.408 auto’s verkocht werden. In de eerste vier maanden van 2014 zijn er 135.542 nieuwe auto’s afgeleverd door de gezamenlijke dealers, een afname van 7,1 procent ten opzichte van de eerste vier maanden van 2013. Vorig jaar werden er namelijk nog 145.834 nieuwe auto’s geregistreerd.

SUV’s doen het goed

Eind 2013 was de Mitsubishi Outlander al mateloos populair en staat nu weer voor het eerst in 2014 terug op de koppositie in de lijst van bestverkochte modellen. De verkopen worden vooral gedomineerd door kleinere auto’s, auto’s met een lage bijtelling en de grotere exemplaren als SUV’s en crossovers. De Mitsubishi Outlander, de Renault Captur en de Peugeot 2008 staan alle drie in de top tien. De Nissan Qashqai valt net buiten de top tien van bestverkochte modellen.

Top vijf populaire automerken

  • 1. Renault – 2.760
  • 2. Volkswagen – 2.752
  • 3. Mitsubishi – 1.827
  • 4. Peugeot – 1.810
  • 5. Ford – 1.733

Top vijf populaire automodellen

  • 1. Mitsubishi Outlander – 1.600
  • 2. Renault Clio – 1.363
  • 3. Volkswagen Golf – 1.203
  • 4. Skoda Octavia – 914
  • 5. Volkswagen Up! – 815

Populaire automerken flink gedaald

Over de eerste vier maanden zijn de autoverkopen met ruim 7 procent gedaald, maar er zijn automerken waar het aantal verkochte auto’s nog meer is gedaald. Enkele voorbeelden daarvan zijn Hyundai, Ford, Peugeot en Volkswagen. Daarentegen zijn de autoverkopen bij Nissan, Dacia, Skoda en Suzuki flink gestegen.

Maar de echte winnaars zijn de duurdere automerken met hun exclusieve auto’s. Over het eerste kwartaal bleek al dat de vijf meest verkochte automerken minder auto’s afleverden in het eerste kwartaal van 2014, terwijl luxemerken juist meer kopers wisten te trekken. Over de eerste vier maanden van dit jaar is er geen verandering en blijven de luxemerken meer kopers trekken. Zo zijn de autoverkopen van Maserati van 6 naar 69 stuks gestegen, bij Porsche stegen de verkopen van 421 naar 482 stuks en bij Tesla stegen de verkopen van 1 naar 262 stuks.


Share/Save/Bookmark