Ferrari sterkste merk ter wereld

2015/06/05 door Bas in NIEUW, NIEUWS

Je zou je maar 'the most powerful brand' mogen noemen. Het Italiaanse automerk Ferrari heeft dit geluk en is verkozen tot het sterkste merk ter wereld door de consultants van Brand Finance Global 500.

De Brand Finance Global 500 is een ranking van merken op merkwaarde. Hoge scores op begeerlijkheid, loyaliteit en (online) zichtbaarheid en tevredenheid bij klanten en werknemers leverde Ferrari de ultieme AAA+ score op en kreeg de titel toegewezen. Ferrari houdt daarmee giganten als Google en Apple achter zich.

Andere sterke merken

Er zijn, naast Ferrari, maar tien bedrijven die deze status hebben bemachtigd, waaronder Google, Apple, Disney, Rolex, Coca-cola, Red Bull en Unilever. Er waren ook nog andere automerken in de Brand Finance Global 500 te bekennen. BMW en Porsche kregen allebei een AAA-status. Toyota, General Motors, Volkswagen, Ford, Mini en Mercedes-Benz volgen op kleine afstand met een rating van AAA-.

Over Ferrari

Het Italiaanse merk staat al jaren bekend om zijn exclusieve auto's. Om dit te behouden maakte Ferrari CEO Luca di Montezemolo vorig jaar bekend maximaal 7.000 exemplaren te leveren. De beperkte productie speelde geen rol op financieel vlak: het merk zag zowel de omzet als winst stijgen.

De exclusiviteit geeft Ferrari verkopen in autoveilingen wel een flinke boost. Enkele weken geleden werd er nog een Ferrari 250 TR geveild voor bijna 30 miljoen euro. Ferrari laat op 4 maart tijdens de persdag van de salon van Geneve het nieuwste model zien, de California T.

California T

De California T heeft een 3,8-liter V8-turbomotor onder de motorkap en is goed voor een sprint naar 100 km/u in 3,6 seconde. Topsnelheid? 316 km/u. Benieuwd wat we kunnen verwachten? Bekijk het hieronder!


Share/Save/Bookmark